Arvien vairāk pašvaldību izmanto Ventspils Digitālā centra veidoto informācijas sistēmu
Pašlaik Latvijā darbojas 111 centri 84 pašvaldībās, kas klientiem vienotā pakalpojumu vadības sistēmā nodrošina gan pašvaldību pakalpojumus, gan noteiktus valsts pakalpojumus.
Patlaban sistēmā reģistrēti jau vairāk kā 255 000 pakalpojumu pieteikumu. Šogad plānots atvērt vēl sešus šādus centrus - Alūksnē, Koknesē, Olainē, Mārupē, Skrīveros un Ludzā.
Centra pakalpojumu vadības sistēma ir risinājums vienas pieturas aģentūras principa ieviešanai publiskajā pārvaldē. Tās mērķis ir nodrošināt pakalpojumu pieteikumu vadību, saziņu ar un starp VPVKAC darbiniekiem, kā arī nodrošināt pakalpojumu pieteikšanai nepieciešamās zināšanu bāzes izveidi un pieteikto pakalpojumu nodošanu citām informācijas sistēmām digitālā veidā, stāstīja Bergmane-Korāte.
Nākotnē sistēmu plānots attīstīt, pievienojot centra sistēmas lietotāju tiešsaistes sarunu (čata) iespēju, paplašināt zināšanu bāzes funkcionalitāti ar iespēju veidot biežāk uzdoto jautājumu sarakstu, ieviest paziņojumus par jauniem, nelasītiem materiāliem zināšanu bāzē, iespēju pieprasīt lietotāja tiesības jaunajiem darbiniekiem, atsakoties no lietotāja tiesību pieprasīšanas sūtot oficiālu vēstuli, palielināt centra sistēmā pieejamo pakalpojumu skaitu.
Centru pakalpojumu vadības sistēmas pārzinis ir Digitālais centrs un sistēmas uzturēšana un attīstība tiek finansēta no valsts budžeta ar mērķdotāciju 65 000 eiro apmērā, teica Bergmane-Korāte.
Pakalpojumu centros klientiem pašlaik iespējams saņemt informāciju par Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts darba inspekcijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts zemes dienesta un Lauku atbalsts dienesta e-pakalpojumiem un palīdzību e-pakalpojumu lietošanā, kā arī informāciju par valsts iestāžu tuvāko reģionālo struktūrvienību, to darba laikiem un pieteikšanās kārtību.
Uz sarakstu