Eksperts: Skandāli "Latvijas Dzelzceļā" un Tallinas ostā apliecina, ka transporta un tranzīta nozare ir ar paaugstinātu korupcijas risku
Korupcijas skandāls Tallinas ostā un "Latvijas Dzelzceļa" (LDz) valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšana apliecina, ka transporta un tranzīta nozare ir ar paaugstinātu korupcijas risku, aģentūrai LETA norāda nozares eksperts Tālis Linkaits.
Kā skaidro eksperts, starp iesaistītajām pusēm nereti tiek slēgti daudzmiljonu darījumi, kuru veidošanas mehānisms ne vienmēr ir caurspīdīgs un izsekojams.
Uz jautājumu, vai skandāls Tallinas ostā nevarētu ietekmēt kravu plūsmas par labu Latvijai, Linkaits atbild, ka pašlaik publiskajā telpā ir pārāk maz informācijas, lai varētu detalizēti komentēt minēto personu aizturēšanu.
Kā ziņots, Igaunijas Drošības policijas darbinieki trešdien aizturējuši Tallinas ostas vadītāju Ainu Kaljurandu un valdes locekli Alanu Kīlu saistībā ar aizdomām par kukuļņemšanu lielā apjomā. Kaljurands un Kīls tiek turēti aizdomās par kukuļņemšanu vairāku gadu garumā. Tallinas ostas korupcijas lietā aizdomās par kukuļdošanu tiek turēti tranzīta jomas uzņēmēji, kas saistīti ar kompānijām "Baltic Maritime Logistics Group", "Esteve Terminal" un "CF&S", vēsta Igaunijas laikraksts "Eesti Päevaleht".
Savukārt Rīgas rajona tiesa 8.augustā Magonim pēc Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) lūguma kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu. Bijusī amatpersona šobrīd uzturas Rīgas Centrālcietumā. KNAB informējis, ka pierādījumu kopums dod pietiekamu pamatu uzskatīt, ka kukulis, kura apmēru birojs neatklāj, saņemts saistībā ar LDz meitasuzņēmuma "LDz ritošā sastāva serviss" iepirkumu.
Uz sarakstu