Tirgotāji: Jauno māmiņu atgriešanās darbā veicina pieprasījumu pēc pārtikas bērniem
![Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG](http://img.pilseta24.lv/media/816x610/users/article/galleries/141/389/14138985.jpg)
Iedzīvotāju labklājības pieaugums un jauno māmiņu atgriešanās darbā var veicināt pieprasījumu pēc bērniem domātās pārtikas, aģentūrai LETA norāda SIA "Maxima Latvija" un SIA "Rimi Latvia" pārstāvji.
To, ka bērniem paredzētās pārtikas pārdošanas apjomi pieaug, apliecina abi lielākie tirgotāji Latvijā.
Veikalu "Maxima" pārstāvis Jānis Beseris norāda, ka "Maxima Latvija" pārvaldītajos veikalos šogad pirmajos septiņos mēnešos, ja salīdzina ar tādu pašu periodu pērn, bērniem paredzētās pārtikas apjomi ir pieauguši par gandrīz 4%.
"Maxima" veikalos vairāk audzis pieprasījums pēc dažādām uzkodām, kas paredzēta zīdaiņiem. Tāpat pircēji priekšroku dod biezenīšiem. Savukārt piena maisījumu pārdošanas apjomi šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir tādā pašā apjomā.
Toties internetveikalā "e-maxima.lv" bērnu pārtika un piena maisījumu pārdošanas apjomi pieaug ievērojami straujāk, taču tas varētu būt skaidrojams ar to, ka katru mēnesi pieaug internetveikala klientu skaits, kā arī liela daļa no viņiem ir jaunās ģimenes, atzīmē Beseris.
Viņš arī informē, ka populārākie piena maisījumi "Maxima" veikalos ir tie, kas paredzēti bērniem no viena gada vecuma. "Visticamāk, tas varētu būt skaidrojams ar to, ka šis ir laiks, kad jaunās māmiņas atgriežas darbā, tāpēc nepieciešami piena maisījumi."
Savukārt "Rimi" pārstāve Inga Bite skaidro, ka šī segmenta produktu pieprasījumu varētu veicināt tas, ka Latvijā pieaug iedzīvotāju rocība iegādāties speciālu uzturu mazulim, kas, visticamāk, saistīta ar kopējo valsts ekonomisko attīstību un labklājības pieaugumu.
Tāpat to var veicināt arī pozitīvie dzimstības rādītāji Latvijā. "Pēdējos gados ir vērojams jaundzimušo skaita pieaugums, ko rāda Centrālās statistikas pārvaldes dati, piemēram, 2012.gadā dzimuši 19 897 mazuļi, 2013.gadā - 20 596, bet 2014.gadā - 21 746 bērni. Turklāt šogad saglabājas līdzīga tendence," atzīmē Bite.
Viņa arī piebilst, ka pieprasījumu pēc bērniem domātās pārtikas varētu veicināt tas, ka pieaug arī iedzīvotāju informētība un izglītība par speciālo uzturu mazuļiem. "Vecāki ir novērtējuši, ka šādā piena maisījumā ir daudzi vitamīni un citas uzturvielas, kas bērnam nepieciešamas, tāpēc nereti tā vietā, lai dotu bērnam parastu pienu, izvēlas iegādāties speciālu produktu."
Sstarptautiskās informācijas un mērījumu kompānijas "Nielsen" patērētāju noskaņojuma un patēriņa paradumu pētījuma rezultāti liecina, ka šogad bērnu pārtikas un maisījumu pārdošanas apjoms pasaulē būšot aptuveni 31,03 miljardi eiro, ko veicina jaunu tirgu attīstība, labklājības pieaugums, kā arī sieviešu aktīva līdzdalība darba tirgū.
Kā norādīja "Nielsen" valdes locekle Latvijā Iveta Pukše, sievietes pēc bērna piedzimšanas aizvien ātrāk atgriežas profesionālajā dzīvē, tādējādi paverot tirgus iespējas ātri pagatavojamas bērnu pārtikas un aprūpes produktu ražotājiem. Kā liecina Pasaules Bankas informācija, "Nielsen" pētījumā iekļautajos tirgos sieviešu nodarbinātība laika posmā no 1990.gada līdz 2013.gadam ir pieaugusi par četriem procentpunktiem.