Izvērtē ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu Tukuma lidostas attīstīšanai
Vides pārraudzības valsts birojā (VPVB) iesniegta SIA "Tukums Airport" Tukuma lidostas darbības paplašināšanas ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma aktuālā redakcija un sākta tās izvērtēšana, kas ilgs divus mēnešus, aģentūra LETA uzzināja VPVB.Decembrī ir pabeigta ietekmes uz vidi novērtējuma Tukuma lidostas darbības paplašināšanai ziņojuma aktuālā versija pēc sabiedriskās apspriešanas. Ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojumu sagatavojusi SIA "Latekoil", pēc kā VPVB sācis šā ziņojuma izvērtēšanu.
VPVB par ietekmes uz vidi novērtējuma piemērošanu nolēma šā gada 20.februārī.
VPVB izvērtē ziņojumā minēto apstākļu atbilstību normatīvu prasībām un esošajai kārtībai, pēc kā sniedz atzinumu un izvirza nosacījumus vai arī lūdz papildinājumus. Šā IVN ziņojuma izvērtēšana varētu ilgt līdz diviem mēnešiem - aptuveni līdz nākamā gada februārim, aģentūrai LETA skaidroja VPVB Sākotnējā izvērtējuma daļas vadītāja Iveta Jēgere.
Kā ziņots, 1.oktobrī Engures novada Smārdē un 2.oktobrī Tukumā notika SIA "Tukums Airport" lidostas "Jūrmala" plānotā apkalpojamo lidmašīnu skaita palielinājuma ietekmes uz vidi novērtējuma sabiedriskās apspriešanas sapulces, kuru gaitā tika noskaidrots, ka pagaidām nav būtisku objektīvu šķēršļu lidostas attīstīšanai, aģentūrai LETA apgalvoja SIA "Tukums Airport" direktora palīdze Marina Samuilova.
Lidosta, kas līdz šim apkalpo līdz 400 mazu lidmašīnu gadā, plāno šo skaitu palielināt līdz 3000 ar mērķi piesaistīt arī regulārus pasažieru reisus. IVN šādai izmaiņai nav identificētas nekādas tādas nelabvēlīgas ietekmes salīdzinājumā ar jau esošo lidostas darbību, kas varētu liegt to īstenot vai izvirzīt tai kādus īpašus nosacījumus, skaidroja SIA "Tukums Airport" pārstāve.
"Šāds rezultāts arī bija sagaidāms, jo lidostā gan esošās, gan plānotās darbības apjomi ir visai niecīgi un ietekmes uz vidi novērtējums tai piemērots tikai pēc sabiedrības pieprasījuma par spīti vides institūciju atkārtotiem sākotnējiem pamatotajiem atzinumiem, ka tas vispār nav nepieciešams," pauda Samuilova.
Salīdzinājumam viņa skaidroja, ka "tādas visai nelielas starptautiskas lidostas kā lidosta "Rīga", kuras apkaimē gadu desmitiem ilgas darbības rezultātā nekāda būtiska nelabvēlīga ietekme uz vidi netiek konstatēta, apkalpoto lidmašīnu skaits pērn bija 78 000 jeb 26 reizes lielāks par Tukuma plānoto maksimumu".
Abas sabiedriskās apspriešanas sapulces esot noritējušas mierīgi. Smārdē, neskaitot Engures novada pašvaldības un SIA "Tukums Airport" pārstāvjus, bija ieradušās piecas personas, no kurām tikai vienai bija pretenzijas pret lidostas darbību.
Savukārt Tukumā, neskaitot oficiālos pārstāvjus, bija ap 40-50 personu, no kurām pretenzijas pret lidostas darbību pauda trīs. Apspriežu protokoliem jābūt pieejamiem pašvaldību vietnēs.
Sabiedriskās apspriešanas procedūra ilga vienu mēnesi, kura laikā ikvienam bija iespējams paust savu viedokli par lidlauka darbības paplašināšanu. IVN veic konsultāciju birojs "Latekoil", kas esot konstatējis, ka vairumam faktoru būtiskas ietekmes uz vidi neesot.
Samuilova pastāstīja, ka lidlauka pilnvērtīgai darbībai ir nepieciešams ieviest gaisa vadības pakalpojumus un patlaban pie tā tiek strādāts kopā ar VAS "Latvijas Gaisa satiksme".
Kā Tukums24.lv jau vēstīja, ka novembrī lidostu ar šogad ieviesto nosaukumu "Lidosta Jūrmala" novembrī pirmoreiz apmeklēja Satiksmes ministrijas (SM) un tās uzņēmumu vadītāju delegācija, kas paudusi atzinību un atbalstu objekta attīstībai.
Tāpat Tukums24.lv jau vēstīja, ka septiņu Tukuma iedzīvotāju grupa iepriekš iesniedza prasību Administratīvās rajona tiesas Jelgavas tiesu namā ar lūgumu atcelt Tukuma novada domes lēmumu "Par saskaņojumu Tukuma lidlauka izmantošanai". Tomēr tiesa 22.oktobrī lēma izbeigt tiesvedību šajā lietā, tāpēc iedzīvotāji iesniedza blakus sūdzību apgabaltiesā.
Administratīvā apgabaltiesa Tukuma iedzīvotāju sūdzību par zemākās instances lēmumu plāno skatīt rakstveidā nākamā gada 29.janvārī. Uz sarakstu